Fotograf Mitra Ekström

portfolio

Hufvudstaden.

Kategori: Allmänt

Jodå, senaste nytt:
Är i Sthlm och har varit här sedan i söndags. Ida hälsade på i Gamleby under helgen och sedan fick hon så glatt sällskap hem till Sthlm av mig.
Jaa, vad har hänt här då? Jo, jag bor ju hos mamma, det får mig direk att tänka på julen av någon anledning. Det är som en julkänsla över det hela, var precis så i oktober när jag var här med. Det blir lätt så när man åker hem och hälsar på mamma, sa Linnea när jag berättade det. Okej, tänkte jag, det måste stämma.
Julia har klippt av mig håret, det blev jättekort! Och jag har hälsat på mina små älsklingsbarn. Nell har tre och en halv tand i sin lilla mun och ler hela tiden. Nova är lika envis som vanligt.
Jag har passat på att shoppa nu när jag är i storstaden. Panduro med sina fina grejer har fått bli favoriten för den här gången, och en pyjamas med massa cupcakes på var inte heller det dummaste köpet! =)
Mormor ringde igår och berättade att hennes cancer visade sig inte vara en cancer, och halleluja för det!
Det fortsätter snöa här som in i bomben och enligt Kent är det även snö i Gamleby nu. Därför är det mycket viktigt att jag på lördag köper mig en stor fet vinterjacka och ett par skitsnygga gråa vinterskor, för hur fan ska jag klara vintern annars om det redan är snorkallt?!
Igår var vi på Fotografiska med klassen och kollade in Fashion-utställningen. Kanske inget att jubla över, om man jämför med öppningsutställningarna som var i våras. Men det är ju alltid lika roligt att gå och se foton, så varför klagar jag egentligen?
Idag var det Stefan Ohlsson live, och som Sandra och Basti sagt så är han mycket roligare i verkliga livet än på film. Med en touch av humor blev sammanfattningarna av hela B-kursen intressant och lätt att ta in.
Kvällen ägnades hos Linnea med pepparkakor och julsång, och nu sitter jag här med nyfärgat blött hår och vågar inte ta av mig handduken för att se resultatet. Heja mig.

Nu ska jag ringa Kent, men säg inte till honom att jag klippt och färgat håret, för det är en överraskning till våran 1½ årsdag.
Godnatt.
Kommentera inlägget här: